Keva ja Mrec Investment Management Oy (Mrec IM) ovat perustaneet yhteisen suomalaisiin, edistyksellisiin logistiikka-, varasto- ja teollisuuskiinteistöihin sijoittavan yhtiön Logianin. Mrec IM vastaa yhtiön operatiivisesta toiminnasta.
Logianin tavoitteena on sijoittaa ja kehittää pääasiassa pääkaupunkiseudun sekä Turun ja Tampereen alueen liikenteen tärkeimpiin solmukohtiin logistiikkakeskusten verkosto. Nykyiset sijoitussitoumukset mahdollistavat Logianin portfolion kasvattamisen 300 miljoonan euron kokoiseksi lähitulevaisuudessa.
Perustamisvaiheessa Logian käynnisti uuden logistiikkahankkeen Sipoon Bastukärrin alueella. Noin 20 000 m2 kiinteistö rakennetaan 3PLogistiikalle heidän liiketoimintansa tarpeiden mukaisesti.
Logianilla on merkittävät resurssit lisäsijoituksia varten ja yhtiö etsii aktiivisesti sijoitusstrategiansa mukaisia uusia sijoituskohteita. Kasvua tukee yhtiön vahva ymmärrys teollisuuden ja logistiikan liiketoiminnan vaatimuksista ainutlaatuisen kilpailuedun saavuttamiseksi.
– Kevan sijoitustoiminnan tavoitteena on saada eläkerahastolle mahdollisimman hyvä tuotto pitkällä aikavälillä ja parhaan tuloksen saavuttamiseksi käytetään sekä suoria sijoituksia että yhteistyökumppaneiden erityisosaamista. Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön Mrec IM:n kanssa Logianin perustamisessa ja nähdessämme Logianin toteuttavan ensimmäisen sijoitusstrategiansa mukaisen hankintansa, toteaa Kevan kiinteistösijoitusjohtaja Carl-Henrik Roselius.
Logianin hankkeissa on kunnianhimoiset ESG-tavoitteet aina suunnittelusta toteutukseen. Energiatehokkaat talotekniikka- ja rakenneratkaisut, vastuullinen materiaalinhankinta, EU-taksonomia sekä paikallinen energiantuotanto ohjaavat hankekehitysprojekteja. Logianin hankkeille haetaan korkeaa ympäristösertifiointia ja vuokrasopimuksissa sitoudutaan Green Lease -ehtoihin.
Mrec Investment Management Oy on suomalainen neuvonannon, kiinteistövarainhoidon ja hankekehityksen erityisasiantuntija, joka keskittyy valikoituihin kiinteistökehitys- ja varainhoitotoimeksiantoihin yhdessä pääomakumppanien kanssa. Mrec IM on osa Mrec Group -konsernia.
Toimitusjohtaja Ilmo Jäntti odottaa yhteistyötä innolla.
– Kevan mukaantulo mahdollistaa joustavan rahoituksen nykyisille ja uusille hankkeille ja tarjoaa pitkäaikaisen kumppanuuden yhtiön kehittämiseksi, hän sanoo.
www.logian.fi
Keva on valinnut ScanReal Oy:n vuoden 2023 toimitilavälittäjäksi. Yritys on osoittanut erityistä aktiivisuutta Kevan toimitilojen välityksessä ja vuoden aikana on saatu nauttia onnistumisista vuokrauksessa.
Valinnan perusteluissa todetaan, että vuokralaiskandidaattien suuntaan ScanRealin toiminta on ollut aina asiakaslähtöistä: selkeänä tavoitteena on löytää asiakkaalle toimitilat, jotka tukevat kulloisenkin asiakkaan yrityskulttuuria. Sitähän toimitilavälitys parhaimmillaan on: varmistaa, että jokainen asiakas saa parhaan mahdollisen tilan liiketoimintaansa varten.
Palkitsemistilaisuus pidettiin tiistaina Helsingissä Ruoholahden Westportissa.
– Välittäjäverkoston ja kiinteistönomistajan yhteistyö on työtä vuokralaisen eteen ja onnistuneen prosessin lopputuloksena ovat tyytyväinen asiakas, välittäjä ja toimitilojen omistaja, totesi Kevan kiinteistösijoitusjohtaja Carl-Henrik Roselius luovuttaessaan palkintodiplomin ScanRealin edustajille.
– Työn tekemisen kulttuurissa ollaan edelleen hybridi-moodissa ja senkin takia toimitilojen merkitys paikkana, jossa sosiaaliset kohtaamiset ja yhteistyö mahdollistuvat, nousee entistä houkuttelevammaksi vaihtoehdoksi etätyöskentelylle, Roselius sanoi.
Tämä tarkoittaa hänen mukaansa sitä, että niin kiinteistönomistajien kuin vuokralaistenkin on panostettava tilojen ja kiinteistöjen palveluihin, toimitilojen viihtyisyyteen ja monimuotoisuuteen sekä houkuttelevuuteen.
Palkinnon vastaanottivat ScanReal Oy:n puolesta Toni Aulo, Jan Nyberg ja Kevin Nyberg. He kertovat arvostavansa Kevan tapaa ylläpitää ja kehittää pitkäjänteisesti kiinteistöjä ja tiloja vastaamaan nykypäivän vaatimuksia ja tarpeita. Lisäksi Keva on heidän mukaansa tunnettu, hyvämaineinen ja luotettava vuokranantaja.
– Koemme, että Kevalla on monipuolisia ja laadukkaita kohteita, jotka soveltuvat erilaisten asiakkaiden tarpeisiin ja toiveisiin.
Isossa kuvassa ScanReal uskoo toimitilamarkkinoilla tapahtuvan positiivista kehitystä, kun monet yritykset haluavat tarjota työntekijöille entistä paremmat ja viihtyisämmät työskentelymahdollisuudet.
– Asiakkaiden toiveissa toistuva asia on halu löytää nykyistä paremmat tilat. Ja kuten aina, toisilla on tarvetta kasvattaa tilamäärää ja toisilla taas tarvetta pienentää sitä, he toteavat.
Kiitospuheessa Kevan toimitilatiimi sai kehuja.
– Loistavaa porukkaa, jonka kanssa meidän on helppoa tehdä yhteistyötä. Haluamme myös jatkossa toimia tiiviisti yhdessä toteuttaaksemme korkealaatuista palvelua asiakkaillemme!
Aktiivinen yhteistyö välittäjäverkoston kanssa on olennainen osa toimitilojen vuokrausprosessia, eikä sen merkitystä asiakashankinnassa voi olla korostamatta liikaa. Keva on säännönmukaisesti kehittänyt prosessejaan välittäjien suuntaan mm. nostamalla välityspalkkioitaan ja hyödyntämällä erilaisia välityskampanjoita, joilla vuokrausta ja tilamarkkinointia pystytään aktivoimaan.
Kiitos kaikille toimitilavälittäjillemme tilojemme ja asiakkaidemme eteen tehdystä aktiivisesta työstä!
=========================================================================
ScanReal Oy ( www.scanreal.fi )
ScanReal on vuonna 1992 perustettu toimitilojen vuokraamiseen erikoistunut, vankalla kokemuksella varustettu yritys. ScanReal vuokraa ja välittää toimisto-, liike-, teollisuus-, tuotanto-, varasto- ja logistiikkatiloja pääkaupunkiseudulla sekä muissa suurissa kaupungeissa.
Kuvassa vasemmalta: Kevin Nyberg, Jan Nyberg, Carl-Henrik Roselius ja Toni Aulo.
Aula-työkodilla on upea lähes 90-vuotinen tarina, johon sen asiakkaat ja henkilöstö kirjoittavat tänäänkin uutta kappaletta.
Helsingissä toimiva Aula-työkoti tukee erityistä tukea tarvitsevia ihmisiä itsenäiseen elämään heidän vartuttuaan aikuisiksi. Toiminta sai alkunsa 1930-luvulla Hakaniemen ja ympäristön työläiskaupunginosien kehitysvammaisten lasten vanhempien toimeliaisuudesta. Lasten kasvaessa vanhemmille heräsi huoli heidän tulevaisuudestaan ja mahdollisuuksistaan elämässä. Tämä sai joukon aktiivisia vanhempia muodostamaan yhdistyksen, jonka tarkoituksena oli tarjota kehitysvammaisille nuorille aikuisuuteen ja työelämään valmentavaa toimintaa ja hankkia heille toimeentulomahdollisuuksia. Myös valistustyö oli merkittävää, sillä kehitysvammaiset olivat vielä pitkään kovin vieras ja etäinen vähemmistöryhmä sekä yhteiskunnan päättäjille että ns. suurelle yleisölle.
1950-luvulle tultaessa Aula-työkoti löysi toimintaan sopivat tilat vuonna 1911 rakennetusta talosta Eiran Engelinaukiolla, jossa se edelleen toimii. Osoite on yhdistyksen työläistaustan huomioiden yllättävä, mutta sodanjälkeisessä, huutavasta asuntopulasta kärsivässä Helsingissä oli niukalti tiloja, jotka silloinen huoneenvuokralautakunta suostui vapauttamaan muuhun käyttöön. Talon sijaintia puolsi myös mahdollisuus hankkia varoja myymällä mattoja, korppuja, keksejä ja muuta työkodin tuotantoa eteläisten kaupunginosien varakkaalle väelle.
Talo Eirassa on tätä kirjoitettaessa isossa remontissa. Pääosa toiminnasta siirrettiin kevään ja kesän 2022 aikana Sörnäisten rantatie 31:een. Sörnäisten toimintayksikön yhteensä yli tuhannen neliön tilat ovat nelikerroksisen rakennuksen katutasossa ja ylimmässä kerroksessa. Katutason isossa yhtenäisessä monitilassa toimii mm. taide- ja käsityöpaja, jonka jatkeena on opetuskeittiö lounasravintoloineen ja kupeessa pieni myymäläsoppi. Valoisa yläkerta taas on omiaan maalaamiseen ja kuvataiteisiin. Myös perinteisiä opetus- ja ryhmätyötiloja on kummassakin kerroksessa.
”Keva räätälöi ja remontoi meille Sörnäisten toimipisteen, opetuskeittiön maksoimme luonnollisesti itse. Tilojen sosiaalinen ja fyysinen toimivuus ja otollinen sijainti ovat meillä jopa isommassa roolissa kuin tavallisella työpaikalla tai oppilaitoksessa, vaikka työkotikin on avoinna arkisin kello 8–16 välillä. Meillä tilojen käyttäjillä voi olla vaikka ääniherkkyyttä, alentunut näkökyky tai vaihtelevan tasoisia sosiaalisia rajoitteita”, kuvailee Aula-työkodin toiminnanjohtaja Nina Sohlberg-Ahlgren.
”Yhteistyö on sujunut tänne muutettuamme erinomaisesti. Kun jotain kiinteistöön liittyvää huolta ilmenee, tässä talossa kaikki hoidetaan nopeasti kuntoon. Ja mikä tärkeintä, talo on saavuttanut suuren suosion, sekä asiakkaidemme että henkilöstön keskuudessa. Kaikki tuntuvat viihtyvän täällä erinomaisesti, ja Sörnäisiin pääsee äärimmäisen kätevästi ratikalla, busseilla ja metrolla. Osa asiakkaistamme tarvitsee taksin, jota liikennettä varten meillä on ikioma rauhallinen sisäänkäynti takapihalla”, summaa Nina Sohlberg-Ahlgren.
Keva on valinnut vuoden 2021 toimitilavälittäjäksi Bureau Real Estate Finland Oy:n. Valintaperusteina painoivat onnistumiset vuokrausyhteistyössä sekä yleinen aktiivisuus asiakashankinnassa.
Kevan toimitilavuokrauksen vuoden toimitilavälittäjäpalkinto jaettiin nyt ensimmäistä kertaa. Palkitsemisesta on tarkoitus rakentaa vuosittainen perinne, jotta välittäjäyhteistyötä alan huippuammattilaisten kanssa saadaan vaalittua.
– Keva on pyrkinyt viime vuosina johdonmukaisesti parantamaan ja aktivoimaan yhteistyötä toimitilavälittäjien kanssa nostamalla välityspalkkioitaan sekä tarjoamalla välittäjille entistä laadukkaampaa materiaalia ja palvelua, sanoo Kevan kiinteistösijoitusjohtaja Carl-Henrik Roselius.
Välitysyhteistyö ja sen parantaminen ovat Roseliuksen mukaan Kevan toimitilavuokraukselle olennaista.
– Toimitilavälittäjäverkosto on olennainen ja äärimmäisen tärkeä osa toimitilavuokrausprosessia ja onnistumiset yhteistyössä ja asiakashankinnassa palkitsevat onnistuessaan kumpaakin osapuolta, hän sanoo.
Kevalla on Bureau Real Estate Finlandin toimitusjohtaja Mikko Kivimäen mukaan houkuttelevia kiinteistöjä ja hyvät kohdevastaavat, jotka reagoivat yhteydenottopyyntöihin nopeasti ja järjestävät näyttöjä joustavasti.
– Kohdevastaavien palvelualttius helpottaa meidän työtämme asiakkaiden kanssa. Vuokraustoiminta Kevan kanssa on mielekästä, kun asiat hoidetaan ripeästi ja yhteistyö on sujuvaa, Kivimäki sanoi.
Carl-Henrik Roselius korosti palkitsemispuheessaan, että kenelläkään ei ole varaa tuudittautua nykyiseen tilanteeseen, vaan toimitilabisneksen ja sen ohella myös välitystoiminnan tulee jatkuvasti muuttua ja seurata toimitilamaailman kehitystä.
– Vaikka palkitsemme nyt yhden toimijan, niin kiitämme kaikkia toimitilavälitysyhteistyökumppaneitamme sujuvasta ja todella aktiivisesta yhteistyöstä haastavien pandemiavuosien aikana, Roselius korosti.
Bureau Toimitilat on suomalainen toimitilavälitysyritys. Yritys on tehnyt tuloksellista välitystyötä jo vuodesta 2010. Bureaun toiminnan lähtökohtana ovat asiakaskeskeisyys ja ratkaisulähtöisyys ja he haluavat olla nyt ja tulevaisuudessa yritysten luotettavin kumppani toimitilojen hankintaprosessissa.
Kevassa aloitetaan organisaatiouudistuksesta johtuvat yhteistoimintaneuvottelut, jotka koskevat koko Kevan henkilöstöä eli noin 530 henkeä. Henkilöstöä ei ole tarkoitus irtisanoa.
Kevan hallitus hyväksyi uuden strategian maaliskuussa 2019. Uuden strategian myötä käynnistettiin Kevan organisaation ja johtamisjärjestelmän uudistustyö syksyllä 2019.
Kevan hallitus päätti aiemmin tänä vuonna muutoksista Kevan johtamisjärjestelmään ja johtoryhmän kokoonpanoon. Tarkoituksena on rakentaa Kevan toiminta entistä selkeämmin toimiviksi prosessikokonaisuuksiksi tämän kevään aikana. Yhteistoimintaneuvotteluissa käsitellään organisaatiouudistuksen vaikutuksia henkilöstöön.
Organisaation ja johtamisjärjestelmän uudistamisessa keskeisinä tavoitteina on lisätä toiminnan tehokkuutta ja parantaa asiakkaiden palvelua sekä vähentää sisäisiä raja-aitoja.
– Keva tavoittelee eläkealan parasta asiakaskokemusta, tehokkainta toimintaa ja kärkisijaa sijoituksissa. Rakennamme asiakkaiden kokonaisvaltaisen palvelun jatkossa heidän tarpeistaan lähtevien prosessien varaan, toimitusjohtaja Timo Kietäväinen kertoo.
Uuden organisaation on tarkoitus tulla voimaan 1.6.2020.
Aiempi uutinen muutoksista johtoryhmän kokoonpanossa
Lisätiedot:
toimitusjohtaja Timo Kietäväinen, p. 0400 486 043
HR-johtaja Mika Gylén, p. 040 836 8122
Keva on suurin sijoittaja rahastossa, jota hallinnoi LähiTapiola-ryhmä. Kevan lisäksi rahaston suurimpiin sijoittajiin kuuluu myös Valtion Eläkerahasto VER.
Rahastoyhtiön tarkoituksena on sijoittaa yhteiskunnallista käyttötarkoitusta palveleviin suomalaisiin kiinteistöihin. Näitä ovat mm. kuntien ja kuntayhtymien, sairaanhoitopiirien, yliopistojen ja valtion käytössä olevat kiinteistöt, kuten esimerkiksi koulut, päiväkodit, terveysasemat, oikeustalot sekä kuntien, maakuntien ja valtion hallinnon tilat.
Yhtiö voi sijoittaa myös kohteisiin, joissa yksityiset toimijat toteuttavat julkisia palveluja.
Sijoituskohteet voivat olla joko olemassa olevia moderneja ja muuntojoustavia kiinteistöjä tai sellaiseksi kiinteistön ostamisen yhteydessä perusparannettavia sekä uudisrakennushankkeita, jotka toteutetaan julkisten palvelujen käyttöön.
– Rahastossa yhdistyy kaksi meille tärkeää asiaa. Ensinnäkin haluamme osallistua suomalaisen kiinteistömarkkinan kehittämiseen tarjoamalla uudenlaisia ratkaisuja ja parhaita käytäntöjä myös yhteiskunnallisten kiinteistöjen pitkän aikavälin omistamiseen. Toiseksi se tarjoaa sijoittajille riittävän tuottopotentiaalin, mikä luonnollisestikin on edellytys eläkevarojen sijoittajille, Kevan sijoitusjohtaja Ari Huotari kuvailee.
– Rahasto täydentää nykyistä kiinteistösalkkuamme ja sopii eläkevarojen riittävyydestä huolehtivalle pitkäjänteiselle eläkesijoittajalle hyvin, tiivistää Huotari.
– Markkinoilta on puuttunut suomalaiseen institutionaaliseen sijoittamiseen pohjautuva, pitkäaikaiseen omistajuuteen sitoutunut taho. Yhteiskunnalliset kiinteistöt tarjoavat tulevien vuosien aikana runsaasti potentiaalisia investointimahdollisuuksia, LähiTapiola Vaihtoehtorahastot Oy:n salkunhoitaja Tuomas Rämö kertoo.
LähiTapiola Vaihtoehtorahastot Oy:n hallinnoiman Yhteiskuntakiinteistöt Suomi Ky –rahaston sijoittajamäärä tulee kasvamaan alkuvuoden aikana. Rahaston tavoitekoko on puoli miljardia euroa.
Lisätietoja:
Markus Pauli, johtaja, vaihtoehtoiset sijoitukset, Keva, p. +358 20 614 2473
Toteutamme historiamme suurinta muutosta, johon kuuluu mm. toimitalomme muuttaminen monitilaksi. Kerromme videolla ja Keva-viisitillä, miten monitila palvelee digitalisaation, joustavuuden ja tehokkuuden vaatimuksia.
Remontoimme Keva-talon monitilaksi, koska toimintakulttuurimme kehittyy ja tapamme tehdä töitä muuttuu. Muutoksiin on painavat syyt: Kevalla on uusi strategia, kovat tavoitteet ja toimintaympäristössämme jylläävät mahtavat muutosvoimat.
Tiivistimme monitilamuutoksen tavoitteet videolle ”Keva-talo uudistuu”.
Katso video ja lue lisää uutisesta Keva kertoo monitilakokemuksistaan – Keva.
Kevan omistamat kauppakeskusyhtiöt ovat solmineet CBRE Finland Oy:n kanssa sopimuksen neljän kauppakeskuksen kaupallisesta johtamisesta Suomessa.
CBRE Finlandin kauppakeskusjohtamisen tiimi ottaa johtaakseen kauppakeskus Goodmanin Hämeenlinnassa, Lielahtikeskuksen Tampereella, kauppa- ja viihdekeskus Minnan Kuopiossa sekä Lohjantähden Lohjan keskustassa. Sopimus kattaa kaupallisen johtamisen, teknisen manageerauksen ja talous- ja vuokrasopimushallinnon sekä Goodmanin, Minnan ja Lielahtikeskuksen toimitusjohtajuuden. Sopimus astuu voimaan vuoden 2019 loppupuolella.
Kevan kiinteistöjohtaja Petri Suutarinen uskoo CBRE:n tuovan uutta ja näkemyksellistä osaamista kohteiden johtamiseen ja kehittämiseen.
– Jatkuva muutos on kauppakeskusten uusi normaali, Suutarinen sanoo. – Kauppakeskusten asiakkaiden odotuksiin vastaaminen ja niiden ylittäminen edellyttää aiempaa enemmän monipuolista ja innovatiivista osaamista. Keva pitkäaikaisena kiinteistösijoittajana haluaa kehittää omistamiaan kauppakeskuksia siten, että ne tulevaisuudessa ovat kaupunkikeskuksia monipuolisine ja tuoreine palveluineen, Suutarinen korostaa.
CBRE Finland Oy tarjoaa kiinteistöalan asiantuntijapalveluita kiinteistöjen omistajille, sijoittajille ja vuokralaisille. CBRE Finlandilla työskentelee yli 100 kiinteistöalan asiantuntijaa Helsingin, Turun, Jyväskylän ja Oulun toimipisteistä käsin. Yhtiö kuuluu CBRE Groupiin, joka on maailman suurin kaupallinen kiinteistöpalvelu- ja sijoitusyhtiö.
Lisätiedot:
kiinteistöjohtaja Petri Suutarinen, p. 0400 330 322, petri.suutarinen[at]keva.fi
Keva on 30.3.2017 ostanut Ruotsista kolme kauppakeskusta. Kaksi niistä sijaitsee Karlstadissa ja yksi Norrköpingissä.
Karlstadista ostetut kauppakeskukset ovat Duvan ja Höken 15, jotka sijaitsevat ydinkeskustassa tärkeimmän ostoskadun varrella. Niiden vuokrattava pinta-ala on yhteensä noin 26 000 m2. Kauppakeskuksissa on vahvat ankkurivuokralaiset, mm. Lindex, Systembolaget, KappAhl sekä päivittäistavarakauppoja sekä lisäksi lukuisia suosittuja kahviloita ja ravintoloita. Myyjänä oli perheyhtiö.
Norrköpingin kauppakeskus on nimeltään Domino, se sijaitsee keskustassa tärkeimmän ostoskadun varrella. Sen vuokrattava pinta-ala on noin 18 400 m2. Tärkeimpiä vuokralaisia ovat Clas Ohlson, Netto, New Yorker ja Burger King. Kohteen myyjänä oli Skandia Fastigheter.
Keva on sijoittanut Ruotsissa kumppaninsa HEA Property Partner AB:n kanssa nyt viiteen kauppakeskukseen, joiden yhteenlaskettu vuokrattava pinta-ala on 75 400 m2.
– Ruotsiin tehtävien sijoitusten tarkoituksena on parantaa Kevan suoran kiinteistösijoitussalkun maantieteellistä ja kiinteistöallokaation hajautusta, kertoo Kevan kiinteistöyksikön salkunhoitaja Petri Louhio.
Kevan kiinteistösalkku koostuu suorista sijoituksista kotimaisiin ja pohjoismaisiin kiinteistöihin ja kiinteistöosakkeisiin sekä koti- ja ulkomaisista kiinteistörahastosijoituksista. Suorassa kiinteistösalkussa pyrkimyksenä on ollut vähentää toimistokiinteistöjen suhteellista osuutta sijoitussalkussa hankkimalla kaupallisia kiinteistöjä sekä asuinkiinteistöjä.
Kiinteistöjen ja kiinteistöosakkeiden markkina-arvo oli vuoden 2016 lopussa 3 002 miljoonaa euroa. Kevan suoraan omistamien 127 kiinteistöyhtiön vuokrattava pinta-ala oli vuoden 2016 päättyessä noin 857 000 m2 ja niissä on yli 4 000 vuokrasopimusta.
Lisätietoja
Salkunhoitaja Petri Louhio, Keva, p. 020 614 2365, petri.louhio@keva.fi
Keva uudisti vuoden 2017 alusta ilmeensä ja logonsa. Uudistuksen taustalla on se, että Keva käy läpi suurta muutosta.
Kevan uuden logon on suunnitellut suunnittelujohtaja Petteri Meriluoma markkinointitoimisto Zeeland Familystä.
– Kevan uuden visuaalisen identiteetin suunnittelu oli mielenkiintoinen ja antoisa tehtävä, sillä Kevalla on merkittävä rooli suomalaisen yhteiskunnan hyvinvoinnin turvaajana. Työmme tulosten on määrä kommunikoida Kevan uutta strategiaa ja uudistuvaa toimintaa, kertoo suunnittelujohtaja Petteri Meriluoma.
– Kevan tunnus koostuu vahvasti muotoillusta tekstilogosta. Kirjaimet ovat ikään kuin liikkeessä, kuvaten aktiivista asiantuntijuutta. Logon värit, tumma ja vaalea sininen, viestivät Kevan luotettavuutta, vastuullisuutta ja vakautta. E-kirjaimen viivojen pinoutuva muoto kuvaa kasvua ja kehittymistä, nousua kohti tulevaisuutta, Meriluoma kertoo.
Kevan toimitilat-sivusto sai myös muutoksen myötä uuden ilmeen, joka julkaistiin 10.1.2017 ja Kevan asuntojen ilme julkaistiin 11.1.2017.
Tarkemmin tietoa Kevan ilmeen uudistuksesta: Keva.fi
Kevan uusi postiosoite on vuoden 2017 alusta alkaen 00087 KEVA.
Nykyinen Kevan postilokero-osoite PL 425 poistuu samalla käytöstä.
Uusi postiosoitteemme kirjoitetaan näin:
Keva
Osasto
Etunimi Sukunimi
00087 KEVA
Jos osasto tai nimi ei ole tiedossa, postiosoitteemme on:
Keva
00087 KEVA
Suunnittelu- ja konsultointiyritys Ramboll muuttaa uuteen pääkonttorin Espoon Leppävaaraan. Turunväylän ja Kehä I:n yhteyteen nousee moderni ja energiatehokas toimitalo, joka palvelee yli tuhatta alan ammattilaista.
Toimistotalokokonaisuuden omistajaksi tulee Keva, ja kohteen kehittäjä ja toteuttaja on Hartela. Rakennuksen suunnittelee arkkitehtitoimisto Cederqvist & Jäntti Arkkitehdit Oy. Ramboll vastaa kohteen muusta suunnittelusta. Uutta rakennuskantaa nousee noin 19 000 kerrosneliömetriä.
Hankkeessa yhdistyvät toimitilojen ympäristöystävällisyys sekä inspiroiva ja joustava työympäristö.
– Liiketoiminnan digitalisoituminen haastaa työn tekemisen tavat myös suunnittelu- ja konsultointialalla. Haluamme tarjota henkilöstöllemme ympäristön, joka kannustaa yhdessä tekemiseen ja jossa viihdytään. Lisäksi tahdomme uudessa pääkonttorissamme tuoda entistä joustavampia ja tiiviimmän asiakasyhteistyön mahdollistavia työtapoja toimiviksi käytännöiksi, sanoo hankekehitysjohtaja Kari Melander Rambollilta.
– On hienoa toteuttaa Rambollille uudet toimitilat ja erityisesti siksi, että Ramboll luottaa Hartelaan jo toistamiseen toimitilaratkaisun toteuttajana, kertoo Rakennusosakeyhtiö Hartelan varatoimitusjohtaja Tapio Rantanen.
Kevan kiinteistöjohtaja Petri Suutarisen mukaan rakennettava kohde ja toteutusmuoto sopivat hyvin Kevan suoriin kiinteistösijoituksiin. Kohteelle haetaan Kevan kiinteistösijoitusten ympäristöstrategian mukaisesti Leed-ympäristösertifiointia.
– Toimitalo toteutetaan pitkällä vuokrasopimuksella Rambollin pääkonttoriksi. Kohteen suunnittelun ja toteutuksen lähtökohtana on pidetty monikäyttäjäkohdetta, eli se on muunnettavissa pienillä muutoksilla erikokoisten yritysten tilatarpeita vastaavaksi. Keva on aiemminkin toteuttanut Hartelan kanssa onnistuneesti useita toimistokohteita ja nyt kun mukana on lisäksi pääkäyttäjän osaava suunnitteluorganisaatio, kyseessä on eräänlainen kiinteistösijoittamisen allianssimalli, Suutarinen sanoo.
Espoon kaupunginjohtaja Jukka Mäkelän mukaan Ramboll Finlandin uusi pääkonttori sopii erinomaisesti Espooseen.
– Kasvava ja kestävä Espoo tarvitsee osaajia, sanoo Espoon kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä.
Ramboll Finlandin uusi pääkonttori valmistuu osoitteeseen Itsehallintokuja 1 vuoden 2018 lopulla. Rakennustyöt alkavat loppukeväällä 2017.
Lisätiedot
Tapio Rantanen, varatoimitusjohtaja
Rakennusosakeyhtiö Hartela, p. 050 516 5292
Kari Melander, hankekehitysjohtaja
Ramboll Finland Oy, p. 0400 922 501
Petri Suutarinen, kiinteistöjohtaja
Keva, p. 020 614 2493